Pigwa właściwości

pigwaPigwa znakomicie sprawdza się jako aromatyczny składnik przetworów, dodatek do jesienno-zimowej herbaty czy nalewek. Chociaż nie warto spożywać jej nasion (toksyczne) oraz spożywać jej większych ilości na surowo ze względu na twardość oraz bardzo kwaśny, drażniący smak – to jej wykorzystanie jako dodatek może być bardzo korzystne dla zdrowia. Oto kilka powodów dlaczego tak się dzieje.

Co siedzi w pigwie?

Pigwa to przede wszystkim świetne źródło witaminy C. Już 100 gram pigwy potrafi pokryć 1/4 zapotrzebowania dziennego na tę witaminę. Owoc ten posiada właściwości antyoksydacyjne, co sprawia, że jest jego spożycie chroni przed licznymi poważnymi schorzeniami. Charakterystyczna właściwość pigwy to duża ilość błonnika – kwestia, która powinna ucieszyć osoby na diecie odchudzającej. Gdy połączymy to ze stosunkowo niską kalorycznością – otrzymujemy owoc idealny dla osób odchudzających się.

Pigwa zawiera również szereg innych, charakterystycznych substancji – wśród nich garbniki: katechiny i epikatechiny. Ich działanie prozdrowotne odnosi się przede wszystkim do sfer związanych z obniżeniem ryzyka chorób nowotworowych i zarządzania poziomem cholesterolu.

Bogactwo minerałów

Poza fenolami, garbnikami w pigwie znajdziemy również dużą ilość miedzi, jak również potas, żelazo, magnez , fosfor oraz mniejsze ilości witamin z grupy B, witaminy A, E oraz K.

Jak wydobyć najwięcej z pigwy?

Jeśli decydujemy się na zakup pigwy, to najlepiej sięgać po dojrzałe, o wyrazistym kolorze, owoce. Jeśli zależy nam na przechowaniu jej na dłużej, to jeśli nie chcemy wykonać już teraz przetworów – warto wstawić ją do lodówki. To zapewni świeżość jej owocom na dłuższy okres.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Udostępnienia