Banan a potas

Ten owoc jest niezbędny w diecie każdego! Sprawdź jak wpływa na mózg.

Przez wielu banany, bo o nich mowa traktowane są jako owoce, których należy unikać, zwłaszcza będąc diecie. Nic bardziej mylnego, ponieważ korzyści, wynikających z ich spożywania jest bardzo dużo.

Występowanie w diecie bananów, pozytywnie wpływa na nasze jelita. Należy jednak zaznaczyć, że duże znaczenie ma stopień dojrzałości tych owoców. Zatem im bardziej dojrzałe tym więcej korzyści czerpiemy z ich spożywania.

To, że jelita są nazywane drugim mózgiem i należy o nie szczególnie dbać, wiadomo od dawna, ponieważ od tego w jakim są stanie, zależy nasze samopoczucie. Wiąże się to również z regularnym wypróżnianiem, co w naturalny sposób banany wspierają, dzięki zawartości bananowego błonnika. Dodatkowo, w sytuacji odwrotnej, czyli w momencie występowania biegunki, banan przywraca prawidłową pracę jelit. Bananowy błonnik reguluje procesy zachodzące w naszych jelitach, z czym pacjenci w starszym wieku często sygnalizują problem. Dlatego banany, muszą znaleźć się w menu każdego, kto ma z tym problem.

Banany są zasobne w potas, to fakt. Natomiast kiedy dieta jest niskosodowa i wysokopotasowa w sposób naturalny potrafi nas wyprowadzić z wielu jednostek chorobowych. Wszystko z uwagi na występowanie w tych owocach witamin z grupy B oraz ich połączenia z konwertowanym do serotoniny tryptofanem. Serotonina to tzw. hormon szczęścia – jego obecność poprawia nam nastrój oraz wpływa pozytywnie na samopoczucie wzmagając poczucie dobrobytu.

Pozytywny wpływ potasu na neurony mózgowe naukowcy już dowiedli w postaci wyników długoletnich badań w tym zakresie. Występuje pomiędzy nimi bardzo bliska relacja. Niestety, brak potasu w diecie prowadzi do zamglenia mózgu, zaburzeń poznawczych, problemów z pamięcią oraz innych chorób neurodegeneracyjnych jak demencja czy Alzhaimer.

Jednym z badań, których wyniki przytoczę w swoim artykule jest badanie opublikowane w Journal of Neuroscience Letters w 2013, które dotyczyło wpływu suplementacji potasu na poziom wolnych rodników występujących w mózgu. Wyniki tego badania jednoznacznie potwierdziły, że już po dwudziestu dniach stosowania suplementacji potasem, znacznie obniżył się poziom szkodliwych wolnych rodników, w konsekwencji czego zmniejszyła się ilość uszkodzeń oksydacyjnych, które obserwowano wcześniej u osób badanych.

Spożywając banany czy pomidory dostarczamy sobie tego minerału w naturalnej postaci. Trudno jest go przedawkować jeśli dostarczamy go z pożywienia. Banany są świetnym jego źródłem i pamiętajmy o nich w diecie.

O autorze

http://sports-med.pl/ Sprawdź moje konto lekarskie i zapoznaj się z opiniami innych pacjentów https://www.znanylekarz.pl/wiktoria-kreft/dietetyk/gdansk tel. 507281643

Udostępnień