Czy bób tuczy?

bób

wikimedia.org, public domain, Richard W.M. Jones

Sezon na bób w pełni ale czy osoby dające o linię mogą jeść go bez ograniczeń? Bób to przede wszystkim bogactwo składników odżywczych jak białka, węglowodany, żelazo, magnez i miedź. Więcej na ten temat można przeczytać w oddzielnym artykule ( >tutaj< ).

Bób a odchudzanie

Warzywo to jest stosunkowo niskokaloryczne gdyż jedna szklanka ugotowanych nasion bobu to niecałe 200 kcal. Kupując opakowanie bobu (zazwyczaj pakowanych po kilogramie ) warto podzielić je na dwie porcje – połowa paczki dostarczy około 400 kcal, co odpowiada kaloryczności porcji obiadowej.

Jako warzywo strączkowe bób zawiera pokaźną ilość błonnika przez co jedzenie go przyczynia się do oczyszczania organizmu – pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, ogranicza wchłanianie metali ciężkich a także wspomaga rozwój przyjaznej flory bakteryjnej stymulującej odporność. Ma też również tę cenną właściwość, że powoduje wrażenie sytości.

Dlatego jedzmy bób, ponieważ wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu – jednak nie przesadzajmy z jego ilością kiedy chcemy się odchudzać i podzielmy zakupione nasiona przynajmniej na dwie porcje.

Zobacz również: kiedy bób staje się niebezpieczny?

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redaktor Dietetycy.org.pl

Loading...
Udostępnienia