Dieta zwiększająca libido | Afrodyzjaki na talerzu | Jak jedząc rozbudzić zmysły?

Dieta podnosząca libidoNa pewno nieraz słyszeliście o tym, że jedzenie potrafi rozpalić zmysły… nie tylko smaku. Wśród wielu podań ludowych ale i badań medycznych mówi się o tym, że wybrane rodzaje jedzenia takie jak truskawki, czekolada i inne, mogą prowadzić do pobudzenia pociągu seksualnego i zwiększenia libido oraz potencji. Czego zatem należy skosztować, żeby wzbogacić swoje życie erotyczne?

Tysiąc sposobów na większe libido

Odpowiedzi poszukamy wśród jedzenia o wiele bardziej naturalnego i o wiele bardziej smakowitego niż pigułka viagry. O ile ta może pomóc w leczeniu dysfunkcji, to jak sprawić, żeby mieć niepohamowaną naturalną chęć na miłość?

Przez wieki historii ludzkości udało się zgromadzić setki egzotycznych pomysłów na afrodyzjaki, który miały rozpalać zmysły. Większość jednak polegała raczej na efekcie placebo niż praktycznym działaniu. Proponujemy podejść do sprawy od innej strony, która powinna być bardziej skuteczna.

Rozpalić język i zmysły

To, co rozpalić może podniebienie – pozwoli także na zwiększenie reakcji układu nerwowego. Przykładem są papryczki chili i imbir. Ich działanie to poprawienie krążenia, a co za tym idzie – większe doznania.

Tajemne składniki pożywienia

Istnieje kilka warzyw, owoców i innych produktów żywnościowych, które mają faktyczną moc zwiększania libido. Zebraliśmy tutaj kilka najważniejszych:

  • Seler – udowodniono naukowo, że seler powoduje stymulację tych obszarów mózgu, które są odpowiedzialne za kontrolę hormonów płciowych. Ponadto zawiera męski hormon androsteron, który pobudza kobiety.
  • Awokado – ten owoc nie tylko dobrze smakuje i może być składnikiem udanej romantycznej kolacji. Zawiera witaminy regulujące produkcję hormonów oraz zwiększenie popędu seksualnego. Nic dziwnego, że Aztekowie nazywali drzewa awokado “jądrowymi”
  • Orzechy – dzięki orzechom możesz zachować równowagę kwasów tłuszczowych, co zapewni odpowiednie działanie hormonów
  • Gorzka czekolada – z naciskiem na to, że musi być naturalna i zawierać dużo kakao. Składnikiem, który odgrywa najważniejszą rolę w gorzkiej czekoladzie jest składnik o nazwie “fenyloetyloamina”, który sprawia poczucie zakochania oraz przyspiesza puls. Poznaj również inne właściwości gorzkiej czekolady
  • Banany – swoje działanie zawdzięczają związkowi o nazwie “bromelaina“. Pomoże ona w udanym zbliżeniu – szczególnie mężczyznom. Inne właściwości bananów w oddzielnym artykule.
  • Łosoś – oraz produkty bogate w kwasy omega-3, które zintensyfikują orgazm i pożądanie przez zwiększenie poziomu dopaminy

Dieta zwiększająca libido – zasady

Pijmy odpowiednią ilość wody dziennie (1,5-2 litrów dla osoby dorosłej), jedzmy ryby, warzywa, owoce, mięso niezbyt tłuste. Nie jedzmy zbyt dużo na raz – to może skutecznie zabić wszelki pociąg seksualny. Warto też rozważyć jedzenie pełnoziarnistych produktów w miejsce dotychczasowych.

Jak widzicie są to zwyczajne zasady zdrowej diety. Dlaczego tak jest?

Co w diecie szkodzi potencji?

Przede wszystkim zagrożeniem mogą być cholesterol i tłuszcze nasycone. Ich nadmiar powoduje zatykanie tętnic. Jeżeli pamiętamy o tym, że kluczowym układem jest dla osiągnięcia erekcji układ krwionośny – to należy pamiętać, by zachować jego zdrowie. Redukujemy spożycie potraw tłustych, z dużą zawartością soli.

Nic dziwnego, że warto stosować w diecie oliwę z oliwek, orzechy i ryby takie jak łosoś. Dostarczą one organizmowi dużo dobrego tłuszczu. Więcej o źródłach dobrych tłuszczów znajdziecie w artykule “Omega-3 jaka żywność zawiera te kwasy tłuszczowe.

 

Co za dużo to niezdrowo

Tak jest i w tym przypadku. Zasadą numer jeden przy diecie jest nie przesadzić z ilością jedzenia. Pomijając drobne wspomaganie swojego życia intymnego – dużym ryzykiem może być obżarstwo. Istnieją badania wskazujące na to, że poziom testosteronu może spadać wraz z nadmiernym wzrostem wagi ciała. Jeśli przy nadwadze występują problemy z poziomem testosteronu i zaburzeniami erekcji – pomóc w dłuższym terminie może dieta odchudzająca.

Nie do przecenienia jest w tym przypadku także pewność siebie w sypialni jaką można zdobyć dbając o odpowiednią figurę. Znaczenie spraw psychologicznych, stresy, problemów w związku może być jeszcze ważniejsze niż fizjologicznych. I na ogół tak jest. Jednak tak czy inaczej – życzymy udanych eksperymentów (w kuchni) i smacznego!

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

  • Dobrze wymieszać ;-)

  • Anastasia

    Słyszałam jeszcze o dobroczynnym wpływie szpinaku… Chociaż z drugiej strony – jak tu lubego zmusić do konsumpcji i zachować dobry nastrój między nami? ;-)

Loading...
Udostępnienia