Vege na diecie – recenzja książki

Tytuł: Vege na diecie
Autor: Magdalena Makarowska
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Wydawnictwo Feeria
Ilość stron: 360

vege na diecieVEGE na diecie – recenzja

Coraz więcej osób rezygnuje z jedzenia mięsa i produktów odzwierzęcych. Jak w bezpieczny sposób wykluczyć mięso z diety? Czym je zastąpić? Jak układać zdrowe i smaczne posiłki?   Magdalena Makarowska w książce „Vege na diecie” udziela odpowiedzi na te nurtujące pytania.

„Schabowy raz! Nie, dziękuję”

Autorka porusza problem jakości i czystości chemicznej oraz fizjologicznej mięsa na rynku polskim. Okazuje się, że przeprowadzone kontrole wykryły w nim niedozwolone ilości antybiotyków i sterydów, którymi „faszerują” zwierzęta nieuczciwi hodowcy. Spożywanie takiego mięsa niekorzystnie wpływa na zdrowie człowieka, powodując m.in. spadek odporności. Dlatego warto sięgać po mięso z ekologicznych gospodarstw czy małych sprawdzonych firm.

Na dobry początek…

Magdalena Makarowska radzi, jakie produkty wprowadzić do jadłospisu zamiast mięsa, żeby  organizmowi nie brakowało składników dotychczas dostarczanych wraz z nim, m.in. białka czy aminokwasów. Podaje listę produktów niezbędnych w diecie vege, do której należą m.in. aloes, pokrzywa, tofu, kasza jaglana czy amarantus. Autorka dietę bez mięsa zalicza do swego rodzaju slow food, czyli jedzenia z miłością do natury, hedonizmu żywieniowego i szacunku do przyrody w jednym.

Książka zawiera plan posiłków z przepisami opatrzone zdjęciami. Znajdziemy tu rozdział o sokach -„potencjale  w płynie”. Autorka podaje przepisy na smoothie z arbuza, ananasa i kiwi, salsę z mango czy imbirowy power. Podaje też przepisy na własne mieszanki przypraw (do sałatek czy tofu) oraz owocowe i warzywne przekąski z grilla (m.in. grillowane szparagi, owocowe szaszłyki).

VEGE na co dzień

Magdalena Makarowska udziela porad, jak schudnąć i przejść na bezmięsną dietę zachowując szczupłą sylwetkę. Okazuje się, że zmieniając sposób odżywiania, można przytyć! Dlaczego? Otóż większość osób eliminujących mięso z diety sięga po większą ilość węglowodanów, m.in. produktów mącznych czy skrobiowych. Poza tym potrawy vege zawierające dużo orzechów, mąk czy oleju roślinnego są dość kaloryczne. Należy więc sięgać po mniejsze porcje posiłków. Autorka podaje zasady odchudzającej diety VEGE. Radzi, jakie produkty spożywać, a jakich unikać oraz w jaki sposób komponować posiłki. Znajdziemy też przepisy na przygotowanie mleka kokosowego, ryżowego i migdałowego.

Dieta VEGE

Kuracja składa się z dwóch faz i trwa pięć tygodni. Pierwsza faza to wychodzenie z diety mięsnej, a druga – dieta wegetariańsko – wegańska. Po zakończeniu obu faz możemy przejść do długofalowej diety. Książka obfituje w przeróżne przepisy na śniadania, obiady i kolacje oraz na słodkie i pyszne przekąski i desery,  np. czekoladowy placek z migdałami czy jaglane kokoski. Autorka udziela też porad, jak zmniejszyć apetyt i ograniczyć objętość posiłków.

Dla kogo „Vege na diecie”?

Po książkę powinny sięgnąć osoby, które chcą się pozbyć zbędnych kilogramów, jarosze, a także osoby mające zamiar przejść z różnych względów na dietę wegetariańską, czy wegańską. Autorka swoje wskazówki oparła na wiedzy medycznej i wynikach badań naukowych. Polecam.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Loading...
Udostępnienia