Konsekwencja

Konsekwencja – kolejne ważne słowo, o którym chciałbym wspomnieć .

Tak – to właśnie ludzie konsekwentni osiągają swój cel i z tym się zgadzam. Ilu z nas z początkiem nowego roku zakłada sobie cele? Schudnę, będę ćwiczył, rzucę palenie, będę dobrze się odżywiał i wiele innych.

Gdy z początkiem roku idziesz na siłownię, obserwujesz sale pękające w szwach od ludzi z postanowieniami noworocznymi, zawzięcie ćwiczącymi. I tak styczeń, luty i marzec – kolejne miesiące to tylko puste sale.

Sam osobiście pamiętam jak wiele razy próbowałem i nagle coś pękało we mnie. No i poległem.Tak samo jak u innych zabrakło konsekwencji w działaniu. Tym samym nasunęło się pytanie: dlaczego?

Wymówek do tego żeby odpuścić okazało się być więcej niż chęci do działania.

Na przykład: znany wielu osobom tekścik “Chcesz Lekarza widzieć rzadko, jedz codziennie jedno jabłko” – osobiście przeze mnie uznany za bardzo sprawdzony sposób. Poranna zielona herbata, która miała być rytuałem w codziennym życiu, znów zamienia się na kawę z mlekiem i cukrem, a przecież ta zielona herbata przy odchudzaniu to produkt genialny, z mnóstwem pozytywnych właściwości. Bogate w błonnik płatki owsiane, które mi jako osobie uprawiającej sport dają siłę, zamieniam na kiepskiej jakości śniadanie. Kurczę, znowu czegoś zabrakło!

To właśnie wytrwałości:)

Wiadomą sprawą jest to, że coś żeby zadziałało – musi trwać, z uporem maniaka trzeba się czasem tego trzymać, żeby wyrobić w sobie ten prawidłowy i zdrowy sposób odżywiania. Tak – właśnie problem pojawia się w tym, że jeśli coś nie działa zbyt szybko – to po co się tego trzymać. Tu zaczynają się wymówki, o których wspomniałem wcześniej.

Zawsze szukamy drogi na skróty, wszystko musi zadziałać szybciej – np. mój ulubiony aktor miesiąc temu był gruby, a teraz wygląda jak model – pytanie: za jaką cenę i czy z korzyścią dla organizmu? Jeżeli szukamy rozwiązań na dłuższą metę, musimy robić to z rozwagą i tego się trzymać. Dietę oczywiście możemy stosować, tylko skąd wiedzieć jaką?

Rozwiązań jest całe mnóstwo – tylko sprawy podstawowe to wiek, uwarunkowania genetyczne, rodzaj wykonywanej pracy i czas – czyli jak pracujemy, czy fizycznie, czy umysłowo, czy też jest to praca zmianowa. Musimy wiedzieć kiedy poświęcimy czas na jakąś aktywność fizyczną i o jakiej porze dnia. Sen, który jest bardzo istotny – a przede wszystkim wszyscy musimy znać swój organizm. W takich wypadkach jeśli sami nie czujemy się na siłach żeby dobrać potrzebne dla nas składniki – warto skorzystać z porad specjalistów do spraw żywienia i jeśli znajdzie się recepta na drogę do celu: konsekwentnie nią podążać.

Jesteśmy ponoć tym co jemy :)

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Technik technologii żywności specj. żywienie zbiorow e.Od 10 lat interesuje się zdrowym żywieniem a od paru lat intensywnie biega, łącząc ze sobą wiadomości z obu tych dziedzin w poszukiwaniu złotego środka na lepsze samopoczucie i utrzymanie ciała w dobrej kondycji.

Loading...
Udostępnienia