Dieta Atkinsa

Dieta AtkinsaDieta Atkinsa jest jedną z bardziej popularnych diet, która stała się fundamentem dla wielu innych, które obecnie mają najwięcej zwolenników. Dietę tą charakteryzuje wysoka zawartość białka, tłuszczów, zaś niska zawartość węglowodanów. W artykule tym pokrótce przybliżamy Dietę Atkinsa.

Dieta doktora Roberta Atkinsa pochodzi z lat 60. XX wieku, szczególnie popularna stała się po roku 1972 kiedy to ukazała się książka “Dr. Atkins’ Diet Revolution”. Eliminowanie z diety węglowodanów przynosiło duże efekty, stąd popularność diety rosła wraz z ilością zwolenników.

Na czym polega Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa składa się z potraw mięsnych, rybnych, warzywnych, owoców – przy jednoczesnym ograniczeniu spożycia węglowodanów. Co za tym idzie naczelną zasadą jest eliminacja cukrów oraz tłuszczów trans. Ważne jest zachowanie odpowiednio wysokiego spożycia przede wszystkich tłuszczów, potem witamin i minerałów, białka i błonnika. Dzięki takiemu menu wraz z biegiem diety zaczyna się jeść mniej, co dodatkowo pomaga zrzucić zbędne kilogramy.

Zalety i wady Diety Atkinsa

Dieta Atkinsa nadaje się do stosowania jedynie w krótkim okresie, ponieważ powoduje zachwianie prawidłowego odżywiania. Ważne by przed jej podjęciem skonsultować się z lekarzem bądź dietetykiem.

Sama dieta szczególnie w początkowej fazie powoduje utratę wody, co w dłuższym okresie może być groźne dla organizmu. Dieta ta potrafi być skuteczna w krótkim okresie, niestety jednak ze względu na obciążenie organizmu nie może być stosowana dłużej. Same menu jest dość monotonne, co dodatkowo utrudnia prawidłowe prowadzenie tej diety.

Dodaj komentarz