Teraz czytasz
Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa

dieta atkinsa

Dieta Atkinsa jest jedną z bardziej popularnych diet, która stała się fundamentem dla wielu innych, które obecnie mają najwięcej zwolenników. Dietę tą charakteryzuje wysoka zawartość białka, tłuszczów, zaś niska zawartość węglowodanów. W artykule tym pokrótce przybliżamy Dietę Atkinsa.

Dieta doktora Roberta Atkinsa pochodzi z lat 60. XX wieku, szczególnie popularna stała się po roku 1972 kiedy to ukazała się książka “Dr. Atkins’ Diet Revolution”. Eliminowanie z diety węglowodanów przynosiło duże efekty, stąd popularność diety rosła wraz z ilością zwolenników.

Na czym polega Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa składa się z potraw mięsnych, rybnych, warzywnych, owoców – przy jednoczesnym ograniczeniu spożycia węglowodanów. Co za tym idzie naczelną zasadą jest eliminacja cukrów oraz tłuszczów trans. Ważne jest zachowanie odpowiednio wysokiego spożycia przede wszystkich tłuszczów, potem witamin i minerałów, białka i błonnika. Dzięki takiemu menu wraz z biegiem diety zaczyna się jeść mniej, co dodatkowo pomaga zrzucić zbędne kilogramy.

Zalety i wady Diety Atkinsa

Dieta Atkinsa nadaje się do stosowania jedynie w krótkim okresie, ponieważ powoduje zachwianie prawidłowego odżywiania. Ważne by przed jej podjęciem skonsultować się z lekarzem bądź dietetykiem.

Zobacz również
dieta kopenhaska

Sama dieta szczególnie w początkowej fazie powoduje utratę wody, co w dłuższym okresie może być groźne dla organizmu. Dieta ta potrafi być skuteczna w krótkim okresie, niestety jednak ze względu na obciążenie organizmu nie może być stosowana dłużej. Same menu jest dość monotonne, co dodatkowo utrudnia prawidłowe prowadzenie tej diety.

Brak ocen

Proszę oceń

Scroll To Top