Dieta uzdrawiająca organizm – recenzja książki

Tytuł: Dieta uzdrawiająca organizm
Autor: Magdalena Makarowska
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Wydawnictwo Feeria
Ilość stron: 320

 

Chcesz zadbać o lepsze samopoczucie, spełnić marzenia i odnaleźć sens zdrowego odżywiania? Masz nadwagę czy otyłość i nie wiesz, jak sobie z tym poradzić? Cierpisz na zaburzenia pracy jelit, schorzenia tarczycy, cukrzycę czy inne choroby? A może nie wiesz, co to jest insulinooporność? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w książce Magdaleny Makarowskiej „Dieta uzdrawiająca organizm”, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Feeria.

Żywność leczy. Ale może też truć!

dieta uzdrawiająca organizmOtyłości towarzyszą zazwyczaj jakieś inne schorzenia, m.in. zespół metaboliczny, zaburzenia hormonalne, insulinooporność, cukrzyca czy nietolerancje pokarmowe. Rozwijają się też choroby autoimmunologiczne, miażdżyca i inne choroby układu krążenia. Osoby otyłe mogą też cierpieć na zespół wielotorbielowatych jajników i mogą mieć trudności z zajściem w ciążę. Z książki dowiesz się na temat dysbiozy jelit oraz jak przeprowadzić domowy test szczelności jelit za pomocą… soku z buraka! Czy wiedzieliście,  że nieświadome spożywanie pokarmów alergizujących wywołuje przewlekły stan zapalny? A nadmiar hormonu stresu – kortyzolu – wyczerpuje nadnercza? Pomocna okaże się tu odpowiednia dieta, bogata w świeże i nieprzetworzone produkty, bez cukru czy oczyszczonej mąki. Autorka zachęca do dokładnego czytania etykiet produktów.

Trzymiesięczny plan żywienia

Książka zawiera plan żywienia na trzy miesiące, który obejmuje trzy fazy: redukcji wagi, powrót do równowagi biologicznej, stabilizację i wzmacnianie odporności. Plan żywieniowy nie jest kolejną dietą „cud”. Autorka pisze: „Nie wystarczy jeść, trzeba zacząć się odżywiać!”. Dowiemy się, jak odpowiednio komponować posiłki, w czym pomocne okażą się przepisy. Znajdziemy listę produktów zalecanych, zakazanych, a także tych, które należy unikać w diecie przeciwzapalnej. Oprócz tego autorka umieściła liczne, a do tego ważne wskazówki. Czy wiedzieliście, ze ziarna i orzechy należy moczyć, żeby zmiękły i były lepiej przyswajalne?

„Małe grzeszki w zdrowszej wersji”?

Jadłospis jest rozpisany w każdej z trzech faz. Nie ma liczenia kalorii! Znajdziemy przepisy na różne dania, co ułatwi wprowadzenie w życie nowej diety. Sałatka  z komosy i nasion konopi/słonecznika/migdałów, surówka z marchewki i pomarańczy z nutą imbiru czy zupa tajska to tylko kilka z propozycji pysznych i zdrowych dań. Znajdziemy też przepisy na „zdrowe słodkości”, np. batoniki gryczane, muffinki kokosowe, mus czekoladowy z awokado czy kokosowe kulki mocy. Autorka podaje też przepisy na „małe grzeszki w zdrowej wersji”: razowe mini pizze z mozzarellą, schab z jabłkami i rozmarynem czy surówkę z modrej kapusty. Na końcu poradnika znajduje się lista zakupów na poszczególne tygodnie diety, co znacznie ułatwia przygotowywanie posiłków.

Ruch to zdrowie

Magdalena Makarowska podkreśla też rolę aktywności fizycznej jako ważnego elementu leczenia, ale też zapobiegania wielu schorzeniom i chorobom. Doradza także, jaki rodzaj aktywności fizycznej wybrać, czyli dobrać do swoich potrzeb, możliwości (także finansowych!) i umiejętności. Na początek proponuje nordic walking, gdyż jest to sport odpowiedni dla każdego. Należy więc zadbać nie tylko o dietę, ale także o codzienną aktywność fizyczną.

Książka Magdaleny Makarowskiej „Dieta uzdrawiająca organizm” to lektura dla osób, które chcą schudnąć, ale też zmienić swoje nawyki żywieniowe i zdrowo się odżywiać.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Loading...
Udostępnienia