Boom na zdrowe odżywianie dalej trwa. Coraz częściej patrzymy co jemy, jak jemy, staramy się sięgać po produkty mniej przetworzone. Te zmiany zachodzą powoli jednak jak donosi między innymi Fortune – za Oceanem rynek produktów dietetycznych już na tym mocno traci. Jak to możliwe?

Chude lata rynku dietetycznego

Trend jaki można zauważyć w USA mógłby na pierwszy rzut oka być bardzo niepokojący – kilkuprocentowe spadki sprzedaży specjalnych dietetycznych produktów wiodących koncernów spożywczych trwają już od kilku lat i jak prognozuje Euromonitor – będą trwać dalej.

Niech żyje zdrowa żywność!

Jednak nie ma tego złego… – te zmiany biorą się z tego, że społeczeństwo zaczyna coraz częściej świadomie kształtować swoją dietę. Według ankiet Fortune już 77% Amerykanów stara się jeść zdrowiej niż dotychczas, zaś jedynie 19% jest na diecie (i wartość ta spada). Co to oznacza?

Podejście do odżywiania ewoluuje w stronę bardziej holistycznego. Staramy się wybierać zdrowe, nieprzetworzone jedzenie dzięki programom edukacyjnym, dużej dostępności informacji o zdrowej żywności, rosnącej popularności aplikacji dietetycznych na smartfony. Dlatego też cierpi nie tylko przemysł dietetyczny ale przede wszystkim wielkie koncerny, produkujące żywność przetworzoną.

Przeczytaj także:

3 pozadietetyczne sposoby na odchudzanie

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redakcja Dietetycy.org.pl -

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl