Jemy mniej dietetycznego jedzenia (i dobrze!)

Boom na zdrowe odżywianie dalej trwa. Coraz częściej patrzymy co jemy, jak jemy, staramy się sięgać po produkty mniej przetworzone. Te zmiany zachodzą powoli jednak jak donosi między innymi Fortune – za Oceanem rynek produktów dietetycznych już na tym mocno traci. Jak to możliwe?

Chude lata rynku dietetycznego

Trend jaki można zauważyć w USA mógłby na pierwszy rzut oka być bardzo niepokojący – kilkuprocentowe spadki sprzedaży specjalnych dietetycznych produktów wiodących koncernów spożywczych trwają już od kilku lat i jak prognozuje Euromonitor – będą trwać dalej.

Niech żyje zdrowa żywność!

Jednak nie ma tego złego… – te zmiany biorą się z tego, że społeczeństwo zaczyna coraz częściej świadomie kształtować swoją dietę. Według ankiet Fortune już 77% Amerykanów stara się jeść zdrowiej niż dotychczas, zaś jedynie 19% jest na diecie (i wartość ta spada). Co to oznacza?

Podejście do odżywiania ewoluuje w stronę bardziej holistycznego. Staramy się wybierać zdrowe, nieprzetworzone jedzenie dzięki programom edukacyjnym, dużej dostępności informacji o zdrowej żywności, rosnącej popularności aplikacji dietetycznych na smartfony. Dlatego też cierpi nie tylko przemysł dietetyczny ale przede wszystkim wielkie koncerny, produkujące żywność przetworzoną.

Przeczytaj także:

3 pozadietetyczne sposoby na odchudzanie

Dodaj komentarz