Jak po rzuceniu palenia nie przybrać na wadze?

Rzucanie Palenia a WagaDla wielu osób poważnym problemem podczas próby rzucenia palenia jest możliwość przybrania na wadze. Czy jednak musi tak być, że rzucamy palenie kosztem czegoś – w tym przypadku lepszego wyglądu? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że nie! Akurat problem przybrania na wadze zawsze powinien być ostatnim, jaki przyjdzie Wam do głowy. Dlaczego? Ponieważ można dość łatwo go zwalczyć pamiętając o kilku podstawowych zasadach.

Dlaczego podczas rzucania palenia przybieramy na wadze?

Najczęściej odpowiedzią jest impulsywne jedzenie. Za każdym razem, gdy mamy ochotę sięgnąć po papierosa możemy przytłumić ten nikotynowy głód drobnym jedzeniem. Drobne przekąski to często te, które są bardzo kaloryczne i niezdrowe. Stąd też często przybieramy na wadze, mimo że nie zmieniamy diametralnie naszej diety.

Innym procesem są zmiany w spalaniu kalorii. Odstawienie nikotyny powoduje, że przestajemy dodatkowo spalać kalorie. Palenie u nałogowego palacza to również wydatek kalorii. Przy niezmienionej diecie, należy zwiększyć wysiłek fizyczny albo zmniejszyć spożycie jedzenia, by utrzymać tę samą wagę.

Jak uchronić się przed tyciem po rzuceniu palenia?

Odpowiedzią numer jeden jest większa aktywność fizyczna. Idealne będą ćwiczenia, ale naprawdę nie przeszkodzi, jeśli po prostu wybierzemy się na dłuższy bądź średnio długi spacer codziennie. Trochę powietrza oraz wysiłku na pewno wpłynie pozytywnie na nasze dobre samopoczucie i pozwoli spalić kalorie.

Zwalczenie podjadania przed posiłkami może być odrobinę większym wyzwaniem, ale też sobie można z nimi poradzić sposobem. Po pierwsze spróbuj się kontrolować ile razy jesz i co. Najlepiej ustalić sobie ile razy dziennie jesz poważne posiłki i ograniczyć przegryzanie do 2-3 razy dziennie.

Warto zaopatrzyć się również w gumę do żucia (bez cukru). Gdy będziesz odczuwać głód – sięgnij po gumę. Podobnie jak jedzenie oraz papierosy zadziała antystresowo. Jeśli masz w domu chipsy, paluszki, słodycze – lepiej z nich rezygnuj i zaopatrz się w inne, zdrowsze odpowiedniki, które będziesz móc spożywać podczas mniejszych posiłków – mogą być to ziarna słonecznika, lekkie jogurty, marchewki i inne warzywa. Pij też dużo wody. Na pewno się uda!

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Udostępnienia