Korzyści zdrowotne z jedzenia orzechów

Bogate w energię, białko, tłuszcze, przeciwutleniacze, błonnik, witaminy i  minerały.

Różnią się składem, ale wszystkie one oferują znaczące korzyści zdrowotne.

Pomagają zachować sprawność fizyczną jak i psychiczną.

Zalecane przez większość dietetyków jako znakomita przekąska.

Orzechy… Cudowne i pyszne, wspaniały dar dla ludzkości od Matki Natury.

Doskonałe dla sportowców i kulturystów, dostarczają białko roślinne i kwasy tłuszczowe jednonienasycone (MUFA). Pomagają obniżyć poziom LDL  (złego cholesterolu) i podnieść poziom HDL (dobrego cholesterolu)

Badania naukowe wskazują, że dieta śródziemnomorska, która jest bogata w MUFA może zapobiegać chorobie wieńcowej i udarów mózgu.

Orzechy są bogatym źródłem wszystkich ważnych kwasów omega-3, takich  jak kwas linolowy i kwas a-linolenowy (ALA). Zmniejszają one ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca, udaru mózgu i raka piersi, raka okrężnicy i raka prostaty. Oferują pewne korzyści w warunkach takich jak reumatoidalne zapalenie stawów,  w przypadkach schizofrenii, depresji i choroby Alzheimera.

Orzechy oprócz dużej dawki kalorii w porcji, są bogatym źródłem składników mineralnych, takich jak  potas, wapń, żelazo, magnez, cynk, fluor i selen.

Potas jest ważnym składnikiem komórek i płynów ustrojowych, które pomagają  w kontroli rytmu serca i ciśnieniu krwi.

Miedź jest wymagana do wytwarzania czerwonych ciałek krwi.

Żelazo jest wymagane do tworzenia krwinek czerwonych.

Fluor i Wapń są składnikiem kości i zębów i odgrywają ważną rolę w zapobieganiu próchnicy.

Dostarczają dużą ilość witamin z grupy B, takich jak ryboflawina, niacyna, tiamina, kwas pantotenowy, witaminę B-6 .  Witaminy te są niezbędne dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

Zaraz po nich jest witamina E, silny przeciwutleniacz . Witamina E jest konieczna dla utrzymania integralności błony komórkowej,  błon śluzowych i skóry… w ten sposób, zabezpieczając go przed szkodliwym działaniem  wolnych rodników.

Orzechy lub masło orzechowe są idealne w diecie redukcyjnej, zwiększają one uczucie sytości.

Jeśli Twoim celem jest utlenienie tkanki tłuszczowej, przygotowujesz się do pokazów, sesji zdjęciowej lub po prostu chcesz dobrze wyglądać na plaży – polecam porcję orzechów na przekąskę, na śniadanie i na posiłek przed snem.

Dodam jeszcze, że są doskonałe na posiłek w podróży. Możesz nosić je ze sobą, nie potrzebujesz specjalnych pojemników, nie psują się szybko, nie ma potrzeby nic z nimi robić…. po prostu je jedz :)

Przeczytaj także:

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Dietetyk z zamiłowania i wykształcenia.
Trener personalny i Life Coach.

Loading...
Udostępnienia