Pepsi rezygnuje z aspartamu

Koncern produkujący napoje słodzone wobec pojawiających się co chwila głosów na temat szkodliwości powszechnie stosowanej substancji słodzącej – aspartamu, zdecydował się z niej zrezygnować i zastąpić ją sukralozą (inaczej splenda), czyli pochodną sacharozy, trzykrotnie słodszą od aspartamu. Na początek zmiana zostanie wprowadzona na terenie USA z oznaczeniem na etykiecie “Now Aspartam Free” (teraz bez aspartamu).

pepsi

Omar Bariffi, flickr.com, CC BY 2.0

Czołowe koncerny produkujące napoje korzystały do tej pory z aspartamu w szczególności do słodzenia napojów “dietetycznych”, czyli o obniżonej kaloryczności. Co ważne – zarówno FDA jak i UE wskazują na to, że aspartam w obecnie stosowanych dawkach jest bezpieczny (czytaj więcej). Niemniej Pepsi zdecydowało się na ten krok, badając obawy konsumentów, które w głównej mierze powodowały spadającą sprzedaż dietetycznych napojów gazowanych.

Główny konkurent Pepsi – Coca-Cola na razie pozostaje przy słodzeniu aspartamem. Według przedstawicieli Pepsi smak napoju nie powinien być znacznie różny od dotychczasowego, natomiast konsumenci mogą się spodziewać odrobinę innego posmaku.

Źródło: geek.com

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Loading...
Udostępnienia