Sposób na zdrowe odchudzanie – metoda Respo

respo

Jak schudnąć zdrowo, bezpiecznie, skutecznie i…przyjemnie? Odpowiedzią może być metoda Respo! Co to takiego? I jakie są jej zasady? Tego dowiesz się z poniższego tekstu!

Metoda Respo – responsywna metoda odchudzania?

Nazwa metody Respo pochodzi od słowa „responsywność” oznaczającego odpowiadanie na potrzeby i dopasowywanie się do nich. Plan odchudzania zgodny z metodą Respo to więc, przede wszystkim, indywidualne dopasowanie do potrzeb danej osoby – i to nie tylko w sferze zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze. Responsywny plan diety to także dostosowanie do takich zmiennych jak stan zdrowia, przyjmowane leki, alergie, preferencje, umiejętności kulinarne, plan dnia czy cele. To właśnie dzięki indywidualizacji diety, metoda Respo pozwala osiągać pożądane efekty, nie zniechęcając jednocześnie niemożliwymi do realizacji zaleceniami żywieniowymi. W tym miejscu warto również podkreślić, że zasady diety w metodzie Respo są zgodne z wynikami badań naukowych i najnowszą wiedzą medyczną – dzięki czemu jest ona zdrowa i bezpieczna.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy dietetyka online?

Nie masz czasu na wizyty w gabinecie stacjonarnym? Świetnym rozwiązaniem może być w tej sytuacji dieta online! Jej niepodważalną zaletą jest brak konieczności poświęcania czasu na dojazdy i dopasowania do ograniczonego grafiku dietetyka – to jednak nie wszystko! Dobry dietetyk online to także możliwość nieograniczonego kontaktu i zgłaszania wątpliwości dotyczących diety – bez konieczności czekania na kolejną wizytę w gabinecie.

Miejscem specjalizującym się w tego rodzaju współpracach, prowadzonych w 100% zdalnie, jest Centrum Respo. Na czym polega taka współpraca? W Centrum Respo, każdemu Podopiecznemu zostaje przydzielony dietetyk online – tzw. Opiekun Celu, które zajmuje się Twoją metamorfozą od początku do końca. Poza jadłospisem i zaleceniami, Centrum Respo to także plan treningowy, dostęp do ogromnej bazy przepisów i mobilnej aplikacji, a także dedykowany czat z dietetykiem. Chorujesz przewlekle i jest Ci potrzebny dietetyk kliniczny online? Nie musisz się martwić! Wszyscy specjaliści Centrum Respo to wykwalifikowani, doświadczeni dietetycy, którzy pomogą Ci przy insulinooporności, Hashimoto, nadciśnieniu i wielu innych jednostkach chorobowych.

Czerp wiedzę o zdrowym stylu życia tylko z pewnych źródeł

Każdy, kto próbował się odchudzać dobrze wie, że Internet pełen jest sprzecznych informacji na temat odżywiania i magicznych sposobów na szybkie odchudzanie. Ile jest w nich prawdy? I czy faktycznie są skuteczne? Niestety, dieta na szybkie odchudzanie to w większości przypadków idealny przepis na równie szybki efekt jojo – i konieczność rozpoczęcia całego procesu od nowa. Właśnie dlatego, w procesie odchudzania warto stawiać na wiedzę specjalistów o odpowiednim, kierunkowym wykształceniu. Dzięki temu, masz pewność, że dieta będzie nie tylko skuteczna, ale także bezpieczna dla zdrowia – czego nie można niestety powiedzieć o wielu dietach-cud niedoborowych w liczne składniki odżywcze. Poza samym dietetykiem, dobrym źródłem wiedzy o zdrowym odżywianiu mogą być także blogi i media społecznościowe osób o wykształceniu dietetycznym – mimo wszystko zawsze warto jednak weryfikować wiedzę. Jak to robić? Najlepiej korzystać z tekstów zawierających dokładną bibliografię – czyli badania naukowe i inne źródła, na których opiera się wiedza przekazywana w danym artykule czy wpisie na blogu.

Zobacz również
jajka łosoś

Zbilansowane posiłki w codziennej diecie

Na czym polega zbilansowana dieta? Jej podstawą jest dostarczanie wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach oraz proporcjach. Dzięki temu, Twój organizm może funkcjonować prawidłowo – i to zarówno jeśli chodzi o sferę fizyczną, jak i psychiczną. Jak powinien wyglądać zbilansowany posiłek? Przede wszystkim ważne jest, aby zawierał on źródła wszystkich podstawowych makroskładników – czyli białek (np. mięso, ryby, nabiał, nasiona roślin strączkowych), tłuszczów (np. oleje, orzechy, awokado, masło) i węglowodanów (np. kasza, pieczywo, ryż, ziemniaki, płatki zbożowe). Dodatkowo, warto pamiętać, żeby połowę każdego posiłku stanowiły warzywa i/lub owoce (głównie warzywa) będące niskokalorycznym źródłem błonnika pokarmowego, witamin i przeciwutleniaczy. I choć bilansowanie posiłków może wydawać się trudne, to zdecydowanie można się go nauczyć – zwłaszcza przy wsparciu odpowiednio wykwalifikowanego specjalisty.

Sport to zdrowie

Czy sama dieta wystarczy, żeby schudnąć? Pamiętaj, że kluczowym elementem zdrowego stylu życia i odchudzania jest również aktywność fizyczna. Dlaczego aktywność fizyczna jest ważna? Przede wszystkim zwiększa ona wydatek energetyczny i pomaga spalać kalorie, ma także wpływ na tworzenie się tkanki mięśniowej – a więc tkanki odpowiedzialnej za utrzymanie tempa przemiany materii na wysokim poziomie. Aktywność fizyczna a zdrowie to jednak dużo szerszy temat! Odpowiednia dawka ruchu jest bowiem udowodnionym czynnikiem obniżającym ryzyko takich chorób jak nadciśnienie, cukrzyca, czy niektóre nowotwory (m.in. jelita grubego, piersi, czy prostaty). Nie lubisz chodzić na siłownię, a na samą myśl o bieganiu po parku robi Ci się słabo? Nic straconego! Jeżeli wolisz trenować w domowym zaciszu, świetną opcją może być trening online – a więc dopasowane do Ciebie ćwiczenia, których wykonanie nie wymaga wychodzenia na zewnątrz. Pamiętaj – każda aktywność jest ważna, a nawet najmniejsza dawka ruchu jest lepsza niż całkowity jego brak!