Według naukowców, regularne spożywanie migdałów może pomóc zwiększyć poziom cholesterolu HDL. Wyniki badań na ten temat zostały opublikowane w Journal of Nutrition.

Podczas badania porównywano poziomy i funkcje lipoproteiny o wysokiej gęstości (HDL cholesterol). W badaniu kontrolowanym w dwóch sześciotygodniowych okresach żywieniowych uczestniczyło 48 mężczyzn i kobiet z podwyższonym poziomem cholesterolu LDL. W obu przypadkach ich dieta była identyczna z wyjątkiem codziennej przekąski. Na diecie migdałowej uczestnicy otrzymywali 43 gramy migdałów dziennie. W okresie kontroli otrzymali oni babeczkę bananową. Obie przekąski miały taką samą wartość energetyczną. Naukowcy porównali wyniki do pomiarów początkowych uczestników i stwierdzili podwyższenie poziomu cholesterolu HDL. Naukowcy odkryli, że gdy uczestnicy byli na diecie migdałowej, ich poziomy HDL i funkcjonalność uległy poprawie. Wnioski opierają się także na wcześniejszych badaniach nad wpływem migdałów na poziom cholesterolu.

Badanie potwierdza, że migdały są dobrym pomysłem na zdrową przekąskę. To także źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy E i błonnika.

Źródło:

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/08/170811134918.htm

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2017-08/ps-amh081117.php

 

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Małgorzata Wilkowska

Absolwentka WSR w Warszawie na kierunku dietetyka, obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku. Zainteresowania: psychodietetyka, dietetyka kliniczna, dietetyka pediatryczna oraz edukacja żywieniowa.

Yes No