Tricki na odchudzanie: #9 Jedz świadomie

Wracamy z cyklem “tricki na odchudzanie” – dzisiaj powiemy o tym, że podczas odchudzania warto się skupić na jedzeniu. Truizm? Ale czy na pewno skupiamy się wystarczająco na samym procesie jedzenia?

Na czym polega świadome jedzenie?

Skoncentruj się na smaku jedzenia, jedz wolno po to, aby dać organizmowi możliwość odebrania sygnału sytości, który pojawia się około 20 minut po spożytym posiłku. Postaraj się budzić wcześniej, by mieć możliwość zjedzenia pełnego śniadania bez pośpiechu.

Planuj z wyprzedzeniem!

Pozbądź się z kuchni wszystkich niezdrowych produktów, żywności przetworzonej, dosładzanej, bogatej w tłuszcze, słonej, brak pokus będzie prowadził do utraty wagi.

Wybieraj produkty proste, nieprzetworzone, łatwe w przygotowaniu. Zastanów się nad menu na przyjęcie ze znajomymi czy to, co warto zamówić w restauracji, aby zjeść dietetyczny, smaczny posiłek.

Ogranicz posiłki telewizyjne

Bądż świadomy tego co i kiedy zjadasz. Wiele osób nie kontroluje przekąsek spożywanych podczas oglądania telewizji, w kinie czy nie potrafi się opanować przed zjedzeniem całej miski przekąsek jak chipsy czy cukierki po spróbowaniu zaledwie jednego.  Doprowadza to do spożycia nadmiaru kalorii, które łatwo wymykają się spod kontroli, niszcząc efekty ciężkiej pracy nad zmianą żywienia.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redaktor Dietetycy.org.pl

Udostępnienia