Co z tymi ziemniakami?

Bardzo często słyszy się, że ziemniaki tuczą i nie powinno się ich jeść – BZDURA!

Ziemniaki zdecydowanie mogą być częścią zdrowej i zbilansowanej diety.

couleur, pixabay, cc0

Są niskokaloryczne, 100 gram to tylko 77kcal.  Dopiero w połączeniu z ciężkim sosem, tłustym mięsem lub z dodatkiem masła czy śmietany  stają się bombą kaloryczną.

Warzywo to zawiera w sobie skrobię, czyli węglowodan złożony, który powoli rozkłada się w układzie pokarmowym. Dzięki temu długo czujemy się syci. Ziemniaki są też dobrym źródłem witaminy C – spożycie 200 g ziemniaków pokrywa połowę dziennego zapotrzebowania na tę witaminę dla dorosłego człowieka.

Zawierają również potas, który można wykorzystać w profilaktyce nadciśnienia tętniczego – w jednej średniej bulwie znajduje się bowiem ok. 328 mg potasu, czyli prawie 100 mg więcej niż w pomidorach, które są podstawą diety osób ze zbyt wysokim ciśnieniem.

Posiadają magnez, czyli pierwiastek który korzystnie wpływa na układ nerwowy. Zawartość błonnika sprzyja procesom trawienia, pomagają na zaparcia. Błonnik przyczynia się także do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi, co zapobiega rozwojowi miażdżycy.

Ziemniaki są zasadotwórcze, dzięki czemu pozytywnie wpływają na równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Absolwentka Wrocławskiego Uniwersytetu Medycznego, wydziału Nauk o Zdrowiu, studiów podyplomowych Dietetyka i planowanie żywienia oraz licznych kursów z zakresu dietetyki.

  • Kasia

    Ziemniaki to doskonałe źródło mikroelementów w naszej diecie :)
    Są łatwo dostępne, smaczne i zdrowe!

Loading...
Udostępnienia