Jedzenie na upały

Letnie dni potrafią być bardzo męczące, odbierają apetyt dodatkowo powodując osłabienie. Co jeść, aby poczuć się lekko i uzupełnić zapasy energii?

Co jeść w upały?

Jogurty – lekkostrawne, odżywcze a zarazem orzeźwiające – dodatek sezonowych owoców takich jak maliny, morele czy borówki amerykańskie sprawi, że staną się doskonałym daniem dla ochłody.

Do dań obiadowych warto dodawać świeże zioła – korzystając z ich sezonowej dostępności. Natka pietruszki, bazylia, tymianek, oregano czy kolendra, nadadzą wyrazistości potrawom – polecane są przede wszystkim do makaronów, a także wspomogą trawienie.

Wybieraj warzywa i owoce o dużej zawartości wody, co pomoże uzupełnić jej straty wywołane upałem – arbuzy, melony, ogórki, pomidory oraz jabłka to niskokaloryczne orzeźwiające przekąski na upalne letnie dni.

Co pić w upały?

Najważniejsze jest zapobieganie odwodnieniu – wybieraj wysokozmineralizowaną wodę mineralną, której wypijaj powyżej 2 litrów każdego dnia.

Alternatywą mogą być:

Lemoniada – niskokaloryczna, orzeźwiająca, pyszna, można podawać ją z listkami mięty, plastrami imbiru lub niewielką ilością lawendy. Dla tych którym kalorie niestraszne mogą wybrać wersję z miodem

Cytrusy – ich kwaśny smak orzeźwi, a zawarte w nich witaminy i przeciwutleniacze dodadzą energii. Fantastyczne pod postacią świeżo wyciskanych soków.

Z czego zrezygnować w ciepłe dni?

W czasie upałów lepiej zrezygnować z mocnej kawy i herbaty, które mają działanie diuretyczne. Nie jest polecane także jedzenie esencjonalnych rosołów i ostrych przypraw – chyba że zamierzamy rozsmakować się w kuchni indyjskiej czy meksykańskiej, słynących z ostrych dań i upalnego klimatu.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redaktor Dietetycy.org.pl

Udostępnienia