Orzechy a odchudzanie

Spożywanie orzechów pomocne przy redukcji masy ciała – wyniki badań

Badanie opublikowane niedawno w „European Journal of Nutrition” informuje, że osoby, które włączają orzechy w swoją zwyczajową dietę, są mniej narażone na nadwagę i otyłość.  Konsumpcja orzechów jest zalecana podczas redukcji masy ciała. Stwierdzenie jest wynikiem analizy przeprowadzonej przez naukowców z  Loma Linda University School of Public Health oraz International Agency for Research on Cancer  (IARC, pol. Międzynarodowa Agencja Badań nad rakiem). W badaniu oceniono dietę oraz styl życia ponad 373 000 osób z 10 krajów europejskich, w wieku od 25 do 70 lat.

Orzechy a odchudzanie – dawne poglądy a nowe dowody

W przeszłości panował błędny pogląd na temat, że orzechy – żywność o dużej zawartości tłuszczu – nie są dobrym wyborem dla osób, które chcą schudnąć. Wyniki tego badania są jednak sprzeczne z tym założeniem. Naukowcy stwierdzili, że podczas pięcioletnich badań uczestnicy przybrali średnio około 2,1 kg masy ciała. Badani, którzy spożywali orzechy, nie tylko mieli mniejszy przyrost masy ciała niż pacjenci niekonsumujący orzechy, ale także mieli 5% niższe ryzyko nadwagi lub otyłości.

orzechy a odchudzanie

pixabay, cc0

Zdaniem badaczy orzechy przynoszą korzyści zdrowotne, w tym powiązane są ze zdrowym starzeniem się i dobrze funkcjonującą pamięcią u osób w wieku starczym. Badanie to jest jednak pierwszym przypadkiem, w którym analizowano związek między orzechami i masą ciała na tak dużą skalę. W badaniu zbadano przede wszystkich spożycie orzechów laskowych, orzechów włoskich, migdałów oraz pistacji.

Zespół zbadał informacje na temat zwyczajów żywieniowych i wskaźników masy ciała 373 293 uczestników, pracując na danych zgromadzonych podczas europejskiego badania. Badacze wyodrębnili i analizowali dane oraz zgłaszali własne wyniki, do współpracy zaprosili 35 innych naukowców z 12 krajów europejskich i Malezji. Autorzy badania zachęcają, aby ludzie jedli orzechy częściej, wskazując, że są bogatych źródłem energii, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka, witamin, składników mineralnych i fitochemikaliów.

Źródło:

Heinz Freisling, Hwayoung Noh, Nadia Slimani, Véronique Chajès, Anne M. May, Petra H. Peeters, Elisabete Weiderpass, Amanda J. Cross, Guri Skeie, Mazda Jenab, Francesca R. Mancini, Marie-Christine Boutron-Ruault, Guy Fagherazzi, Verena A. Katzke, Tilman Kühn, Annika Steffen, Heiner Boeing, Anne Tjønneland, Cecilie Kyrø, Camilla P. Hansen, Kim Overvad, Eric J. Duell, Daniel Redondo-Sánchez, Pilar Amiano, Carmen Navarro, Aurelio Barricarte, Aurora Perez-Cornago, Konstantinos K. Tsilidis, Dagfinn Aune, Heather Ward, Antonia Trichopoulou, Androniki Naska, Philippos Orfanos, Giovanna Masala, Claudia Agnoli, Franco Berrino, Rosario Tumino, Carlotta Sacerdote, Amalia Mattiello, H. Bas Bueno-de-Mesquita, Ulrika Ericson, Emily Sonestedt, Anna Winkvist, Tonje Braaten, Isabelle Romieu, Joan Sabaté. Nut intake and 5-year changes in body weight and obesity risk in adults: results from the EPIC-PANACEA study. European Journal of Nutrition, 2017;

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Absolwentka WSR w Warszawie na kierunku dietetyka. Zainteresowania: psychodietetyka, dietetyka kliniczna, dietetyka pediatryczna oraz edukacja żywieniowa.

Loading...
Udostępnienia