Tricki na odchudzanie #11: Wiedz co jesz i pijesz

Proste tricki na odchudzanie, które wspomagają proces gubienia zbędnych kilogramów:

Jedz produkty urozmaicone, o nasyconych barwach i wysokiej gęstości odżywczej

Podstawą diety powinny być zdrowe posiłki i przekąski. Należy starać się, aby każdy posiłek złożony był z około 50% warzyw i owoców, 25% produktów z pełnego ziarna i w 25% pełnowartościowego białka. Nie należy zapominać o błonniku, którego w diecie powinno być około  20-30 g dziennie. Z diety warto wyeliminować tłuszcze trans, a tłuszcze nasycone powinny stanowić jak najniższy udział w daniu, ponieważ ich spożycie jest związane z ryzykiem wystąpienia choroby niedokrwiennej serca. Wybierając tłuszcze spożywcze, szukajmy tych jednonienasyconych (MUFA)  i wielonienasyconych (PUFA).

Polecane produkty to: świeże owoce i warzywa, ryby, rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i produkty pełnoziarniste, takie jak brązowy ryż i płatki owsiane.

Czego unikać: tłuszczu dodawanego do potraw, mięsa czerwonego i wędlin, pieczywa białego  i cukierniczego.

Eliminuj płynne kalorie

Łatwo o dostarczenie setek zbędnych kalorii dziennie ze słodzonych cukrem napojów gazowanych, dosładzanej herbaty, soków lub alkoholu. Do posiłku warto jest wypić domowo przyrządzony, zdrowy koktajl,  wodę lub niesłodzone herbatę lub kawę. Wsłuchaj się w swój organizm i naucz się poprawnie odczytywać jego potrzeby, często można pomylić pragnienie z głodem –  jeśli myślisz, że jesteś głodny, pomiędzy posiłkami, napij się wody – możliwe, że to po prostu pragnienie

Na koniec: pamiętaj o kontrolowaniu wielkości porcji!

Zbyt dużo jakichkolwiek – nawet zdrowych – produktów żywnościowych spowoduje przyrost masy ciała. Nigdy nie szacuj spożywanych porcji – badania dowodzą, że mamy tendencję do zaniżania masy spożywanych produktów. Należy także wystrzegać się jedzania prosto z torebki (często opakowania zawierają kilka porcji produktu).  Dla odmierzania produktu używaj miarki, wagi kuchennej czy przeliczaj wielkość porcji z opakowania.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redaktor Dietetycy.org.pl

Udostępnienia