Pomysłowe owsianki

Kto z Was nie zna tego problemu – jako dietetycy bardzo często zalecamy na pożywne śniadanie owsiankę, którą pacjenci często się nudzą. Szukając alternatyw, znalazłam kilka wariantów tego prostego pożywnego dania.

owsianka

pixabay.com

Moją uwagę zwrócił koktajl na bazie mrożonych wiśni i bananów, świeżego soku z pomarańczy i kilku łyżek mleka migdałowego i jogurtu greckiego z dodatkiem płatków owsianych nasion chia i chrupiących orzechów pekan.

Ciekawą tropikalną propozycją jest bogaty w beta karoten koktajl brzoskwiniowy – skomponowany z mrożonych brzoskwiń, mango i marchwi z dodatkiem mleka kokosowego i świeżego soku pomarańczowego z dodatkiem płatków owsianych. Dodana do niego łyżeczka oliwy wspomoże przyswajanie witamin.

Dla łasuchów koktajl szarlotkowy – na bazie jabłka, płatków owsianych, jogurtu naturalnego, mleka migdałowego i mrożonego banana z dodatkiem ekstraktu waniliowego i szczypty cynamonu – Pycha!

Dla tych którzy zawczasu zamrozili jagody bądź borówki, równie dobry jest przepis z bananami, płatkami owsianymi i mlekiem ryżowym.

Warto pomyśleć nad dodaniem takich koktajli do codziennej diety, także próbując ich wariacji z różnymi składnikami. Są szybkie w przygotowaniu i na pewno stanowią zdrową, sycącą przekąskę na początek dnia.

Dodaj komentarz