Teraz czytasz
Dieta antyrakowa — Agata Lewandowska [RECENZJA]

Dieta antyrakowa — Agata Lewandowska [RECENZJA]

dieta antyrakowa agata lewandowska

Agata Lewandowska to autorka kilkunastu już książek poradnikowych z zakresu żywienia i dietetyki. Najnowszą jej publikacją jest Dieta antyrakowa. Przepisy na zdrowe życie. Temat bardzo ważny i potrzebny. Tym bardziej że statystyki nie pozostawiają złudzeń. Choroby nowotworowe są jednymi z czołowych przyczyn śmierci tak w Polsce, jak i na świecie.

Tytuł: Dieta antyrakowa. Przepisy na zdrowe życie
Autor:Agata Lewandowska
Wydawnictwo:RM
Ilość stron:224
Rok wydania:2021

Dla kogo książka?

Książka skierowana jest do konsumentów, świadomych jak ważnym czynnikiem profilaktyki przeciwnowotworowej jest prawidłowa dieta. Autorka w przystępny sposób omówiła najważniejsze zagadnienia związane ze stylem życia, w kontekście prewencji chorób onkologicznych. Wymieniła najważniejsze czynnik zwiększające ryzyko wystąpienia nowotworów, konieczne badania okresowe oraz działania zaradcze. Do tych ostatnich należy przede wszystkim modyfikacja sposobu odżywiania i stylu życia.

Wstęp merytoryczny

Wśród czynników dietetycznych autorka wskazała na potencjalnie niebezpieczne substancje jak metale ciężkie, mykotoksyny, związki uwalniane z opakowań i te powstające pod wpływem wysokich temperatur, szczególnie podczas smażenia. W „Diecie antyrakowej” znalazła się garść porad praktycznych, dotyczących tego, co warto włączyć do diety a co z niej wyeliminować, by zmniejszyć prawdopodobieństwo rozwoju choroby onkologicznej.

Praktyczne przepisy

W części przepisowej książki autorka zebrała propozycje odpowiednie na śniadania, obiady, surówki, superkoktajle i soki oraz odżywcze kolacje.

Śniadania

Proste szybkie przepisy między innymi na jogurt z kaszą jaglaną i owocami, kanapki z pastą curry, wrap z jajkiem i awokado, omlet owsiany z jagodami czy kanapki z pikantnym twarożkiem.

Pożywne obiady

Tu przeważają propozycje na dania rybne. Wśród ciekawszych pomysłów obiadowych należy wymienić makaron z łososiem i rukolą, dorsz w pesto z brokułami, wegańskie kaszotto czy kurczak z malinami.

Surówki pełne witamin

Reprezentowane przez tę z kalarepki, cykorii z gruszką i żurawiną czy z jarmużu i suszonych pomidorów.

Superkoktajle i soki

To raczej propozycja dla osób z unormowaną gospodarką cukrową, ale warta uwagi. Wśród propozycji znalazły się między innymi koktajl z żurawiną, ananasem i mango, a także burakiem i aronią. Ciekawym połączeniem jest zapewne sok z brokułami i jarmużem czy koktajl brzoskwiniowy z imbirem i kurkumą.

Zobacz również

Odżywcze kolacje

Tu przeważają dania z warzywami kapustnymi, strączkowymi oraz grube kasze. Warte polecenia są z pewnością krem z groszki z chipsami jarmużowymi, chrupiąca kapusta z kremowym dipem czosnkowym czy sałatka ze szpinakiem, makaronem, fetą i czarnuszką.

Inne recenzje książek Agaty Lewandowskiej:

Dla osób lubiących serie wydawnicze i książki poradnikowe polecam inne książki napisane przez Agatę Lewandowską, o których pisaliśmy tutaj:

Przeczytaj także inne powiązane recenzje:

Osoby zainteresowane tematem dietoprofilaktyki nowotworowej odsyłam także do pozycji:

Obejrzyj komentarze (0)

Leave a Reply