Teraz czytasz
Zdrowe termo gotowanie — Makarowska, Musiałowska [Recenzja]

Zdrowe termo gotowanie — Makarowska, Musiałowska [Recenzja]

zdrowe termo gotowanie cover

Współczesne gospodynie domowe mają do dyspozycji ogromny wybór sprzętów AGD, dzięki którym przygotowanie posiłków skraca się do niezbędnego minimum. Czasy, gdy tarcie ziemniaków na placki trwało godziny i było okupione krwawymi śladami na opuszkach przeszły w niepamięć. Nowoczesne, wielofunkcyjne roboty kuchenne kroją, siekają, ucierają, mieszają, emulgują, wyrabiają ciasta, a przy tym mają funkcję gotowania. Nic dziwnego, że urządzenia te zdobywają rzesze użytkowników i a bazy przepisów tworzonych pod ich kątem są naprawdę imponujące.

Tytuł:Zdrowe termogotowanie. Mix przepisów nie tylko dla insulinoopornych
Autorzy: Magdalena Makarowska, Dominika Musiałowska
Wydawnictwo:Feeria
Rok wydania:2021
Ilość stron: 400

Przepisy nie tylko dla insulinoopornych

Wiele osób, mających obawy przed kosztownym wydatkiem, związanym z zakupem takiego robota, decyduje się na niego jako pomocy przy zmianie nawyków żywieniowych. Jest to najczęściej dobra decyzja, ponieważ dobranie prozdrowotnych przepisów jest tak samo łatwe, jak gotowanie w tych urządzeniach.

Z myślą o tych osobach powstała książka Magdaleny Makarowskiej i Dominiki Musiałowskiej „Zdrowe termo gotowanie mix przepisów nie tylko dla insulinoopornych”. Treść książki autorki podzieliły na 3 rozdziały. Pierwszy wprowadza w zagadnienie insulinooporności, obala popularne mity z nią związane oraz wskazuje narzędzia dla wdrożenia skutecznej zmiany nawyków żywienia i stylu życia.

W drugim rozdziale jedna z autorek opowiedziała o swoich początkach z termogotowaniem. Nie był to wbrew pozorom natychmiastowy zachwyt. Autorka zdradziła, że dopiero wraz z nabytą wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie żywienia, doceniła możliwości tego urządzenia.

W części trzeciej „Zdrowego termo gotowania” czytelnicy odnajdą kilkaset przepisów opracowanych specjalnie pod nowoczesne urządzenia gotujące. Autorki posortowały receptury poszczególnymi porami roku, dzięki czemu łatwiej zaplanować dietę i dostosować ją do sezonowości produktów dostępnych na rynku. Osoby lubiące schematy bardzo dobrze odnajdą się w przepisach, ponieważ każdy z podrozdziałów podzielony został na jednakowe sekcje. Autorki wyróżniły zupy i dania jednogarnkowe, pasty i pasztety, kompletne dania na parze w 25 minut, surówki oraz desery.

Przepisy bazowe

To zbiór przepisów na niezbędne dodatki do dań takie jak buliony w wersji tradycyjnej i wegańskiej, przyprawy od uniwersalnych, po te do gulaszy, mięs, ryb, surówek i sosów oraz dań z wykorzystaniem nasion roślin strączkowych. Autorki podpowiadają tu jak przygotować domową kiszoną kapustę, jogurt naturalny, domowy majonez czy koncentrat grzybowy.

Przedwiośnie

Dostępność warzyw korzeniowych, buraków, kapusty, cebuli, czosnku, kasz i orzechów została uwzględniona przez autorki w przepisach. Pasztety, dania jednogarnkowe, curry i gulasze pomogą utrzymać sytość, a jednocześnie rozgrzeją podczas niepogody.

Wiosna

To czas najbardziej wyczekiwany przez stęsknionych za nowalijkami konsumentów. Sezon wiosenny rozpoczynają krupnik, bigos z młodej kapusty, kilka wariacji na temat pasty jajecznej i naleśników. Dania obiadowe to przede wszystkim łosoś w porach z wiosennymi warzywami i sosem ziołowym, gołąbki w młodej kapuście z pieczarkami czy polędwiczki drobiowe w paprykowej posypce. Wśród deserów moim faworytem jest pianka truskawkowa i crumble migdałowe z owocami i puszystą pianką z rozmarynem.

Lato

Czytelnicy znajdą tu między innymi przepis na szpinakowe kaszotto, zupę z pieczonego kalafiora z pęczakiem, pastę z bobu z nowalijkami czy placuszki z cukinii z fetą. Wśród propozycji na słodko autorki zaproponowały lody truskawkowe i pysznie wyglądający sernik na zimno z owocami leśnymi.

Jesień

To czas pomidorów, papryki, dyni, jarmużu, strączków, a przede wszystkim grzybów. Przepisy są łatwe, szybkie do wykonania i bardzo apetyczne.

Zobacz również

Przedzimie

Doskonale w tym czasie uda się czerwony barszcz, śródziemnomorska zupa fasolowa oraz pasta z dyni z kukurydzą i fetą. Ciekawszą propozycją w tej sekcji jest chutney po gruzińsku i chrupiące ciasteczka daktylowe z cynamonem.

Zima

Ostatni podrozdział przepisowy podpowiada jak zrobić pyszne masło orzechowe z nerkowców i orzechów laskowych, bułki owsiane z suszonymi pomidorami, udka kurczaka z grzybami oraz torcik tiramisu i placek ze śliwkami.

Podsumowanie

Zdrowe termo gotowanie mix przepisów nie tylko dla insulinoopornych” to już dziesiąta książka z serii „Insulinooporność”. Osoby zainteresowane tą tematyką odsyłam do poprzednich publikacji, które recenzowaliśmy na łamach Dietetycy.org.pl:

Zainteresowanych zaś bliższym poznaniem autorki zapraszam do przeczytania wywiadu, który przeprowadziliśmy z Dominiką Musiałowską – jedną ze współautorek książki: https://dietetycy.org.pl/dominika-musialowska-dietetykabyme/

Obejrzyj komentarze (0)

Leave a Reply